NOU!

  DE ACUM OFERIM SALILE DE PRIVEGHI SI MEDIC CONSTATATOR GRATUIT!

Informații utile

Cum procedați în cazul nefericit al unui deces în familie?

Cel mai important lucru în momentul pierderii unei persoane apropiate, este să vă mențineți luciditatea. Mai jos, câteva sfaturi în vederea organizării unei înmormântări fără probleme:

  • Contactați firmele de servicii funerare care vă sunt cunoscute sau care vă sunt recomandate de către persoane de încredere;
  • Nu acceptați diverse propuneri de la persoane pe care nu le cunoașteți suficient de bine, întâlnite la morgă sau la spital. În multe cazuri, astfel de persoane sunt interesate să profite de pe urma necazului dumneavoastră;
  • Nu acceptați nicio ofertă decât în momentul în care primiți un răspuns concret la orice întrebare adresată persoanei care reprezintă firma de servicii funerare;
  • Transportul cu mașina funerară se efectuează de la locul unde se află decedatul (spital, morgă, acasă…) până la cimitir. În cazul în care transportul nu se efectuează cu mașină funerară (mașină specială), costul transportului trebuie să fie mai mic;
  • Interesați-vă dacă firma de servicii funerare are masina funerara proprie sau folosește o mașină funerară subînchiriată. Lucrul acesta nu va face decât să ridice costurile serviciilor furnizate.
 

Proceduri pentru repatriere în cazul decesului în străinătate

În general, în apropierea oricăror spitale din Europa, există firme de pompe funebre care se ocupă și cu repatrierea unei persoane decedate, indifferent de destinație. Totuși, e bine de știut că prețurile sunt destul de ridicate. În Comunitatea Europeană, firmele specializate au obligația de a rezolva problema repatrierii în cel mult 72 de ore de la cerere. Sicriul trebuie să corespundă normelor europene aflate în vigoare, costurile nefiind exagerate în cazul in care acesta este pus la dispoziție de aceeași firmă care efectuează și reptarierea. Prețul unui sicriu standard nu poate depăși suma de 350 de euro și trebuie să fie în conformitate cu normele europene ale poliției mortuare. Sicriul trebuie să conțină, în interiorul său, un alt sicriu din zinc, persoana decedată fiind în inchisă ermetic în acel sicriu, care nu va putea fi deschis în România numai în cazuri excepționale și dacă acest lucru a fost cerut înainte de întocmirea documentelor. Puteți opta și pentru alte tipuri de sicrie, nu doar cel economic, dar costurile devin semnificativ mai mari. În cazul alegerii unui sicriu cu capac din sticlă, este necesară și îmbălsămarea și conservarea trupului persoanei decedate.
 

Costul transportului funerar din Comunitatea Europeană în România

Costurile pot diferi în funcție de modul în care firma organizează transportul. În acest sens, este foarte important să încercați să obțineți oferte de preț nu doar de la o singură firmă, pentru a putea analiza opțiunile. După ce vă hotărâți asupra unei firme, asigurați-vă că aveți o confirmare scrisă, prin e-mail sau fax, a serviciilor cerute. Apoi, de comun acord, se stabilește timpul de plecare și cel aproximativ de sosire. Atenție! Vă puteți confrunta cu diverse situații în care firmele contractate să încerce să obțină mai mulți bani decât este cazul, încercând să profite de situație. Interlocutorul este obligat să va trimită un precontract în care sunt specificate clar toate datele discutate în prealabil. Atenție mare și la sicriul folosit. Este obligatoriu ca să se folosească închiderea decadatului într-un sicriu de zinc, cu capacul sudat, iar, in prealabil, se prevede intevenția chimică. Nu este suficient ca firma de transport să aibă autoturismele dotate cu aparat frigorific. Pentru distanțele lungi, Poliția Mortuară Europeană nu își va da acordul de transport decât în cazul folosirii sicriului de zinc. Nu acceptați soluții de compromise în acest sens, pentru a nu întâmpina problem mai mari ulterior.
 

Îmbălsămarea

Îmbalsamarea Îmbalsamarea , în cele mai moderne culturi , este arta si stiinta de a pastra temporar ramasitele umane (unele dintre acestea se pot pastra pe termen lung ), pentru a preveni descompunerea si pentru a le face potrivite pentru afisajul public, la o înmormântare. Cele trei obiective ale îmbalsamarii sunt urmatoarele: de igienizare , de prezentare si de conservare (sau restaurare) a unui cadavru pentru a obtine acest efect. Îmbalsamarea are o foarte lunga si trans-culturala istorie, cu multe culturi, indicând, prin procesele de îmbalsamare, o semnificatie religioasa mai mare. Procesul de îmbalsamare reala implica, de obicei, patru parti:
  • Îmbalsamare arteriala , care presupune injectarea de substante chimice în vasele de sânge, de obicei, prin intermediul dreptul arterei carotide comune . Sânge și fluide interstitiale sunt deplasate prin aceasta injectie și, împreuna cu soluție arteriala în exces, sunt expulzate din dreapta venei jugulare și denumite colectiv în continuare de drenaj. Solutia de îmbalsamare este injectat cu o pompa centrifugala, pentru a asigura distribuirea corecta a lichidului de îmbalsamare. În cazurile de slaba circulatie a punctelor arteriale soluții injectabile suplimentare sunt folosite. Venele corespunzatoare sunt, de obicei, ridicate si utilizate pentru scopul de drenaj.
  • Îmbalsamarea cavitaților se refera la înlocuirea fluidelor interne din interiorul cavitaților corpului cu substanțe chimice. Se procedeaza prin utilizarea unui aspirator și a unui trocar trocar .
  • Îmbalsamarea hipodermica  este o metoda suplimentara care se refera la injectarea de substanțe chimice de îmbalsamare în tesutul cu un ac hipodermic si seringa, care este, în general, utilizat de la caz la caz pentru a trata zonele în care lichidul arterial nu a fost cu distribuit cu succes in timpul inejctiei arteriale principale.
  • Îmbalsamarea la suprafața, o alta metoda suplimentara, utilizeaza substante chimice pentru conservarea si restaurarea zonelor direct pe suprafața pielii și în alte zone superficiale, precum și în zonele afectate, cum ar fi  urme  de la accident, descompunere, canceroase sau donare de piele
 

Autopsia

Medicul legist stabilește maniera decesului (natural, accident, etc), identitatea decedatului (dacă nu este cunoscută) și ora decesului. În cazul investigării unui deces, se efectuează investigări amănunțite, precum analizele tehnicologice, hainele, scena. Au fost stabilite 5 maniere de deces, și anume cause naturale, accidentale, omucideri, suiciduri și cause nedeterminate. După examinare tuturor probelor, medicul legist stabilește cauza decesului.
 

Constatarea decesului în străinătate

Constatarea decesului în orice țară din Comunitatea europeană se face de câtre un medic desemnat, însă nu înainte de 15 de la ora decesului și nu mai târziu de 30 de ore. Acest timp se ia în calcul în cazul decesului natural. În cazul unui deces survenit în urma unui accident sau din alte cause, termenele menționate mai sus nu vor fi luate în calcul. Incinerarea și transportul urnei cu cenușă în România Incinerarea persoanei decedate se poate realize doar în conformitate cu legislația țării în care se află, apelându-se la serviciile unei firme specializate. În cazul decesului recent, procesul va dura câteva zile, iar în cazul unei persoane înmormântate în trecut va dura mai mult. Transportul urnei cu cenușă în România nu este necesar să fie făcut de către o firmă specializată în transporturi funerare. Conform legii comunitare, în orice țară din Comunitatea Europeană, urna poate fi transportată cu mașina personalp, având asupra dumneavoastră documentele de transport eliberate de către primăria locașității în care a avut loc decesul.
 

Acte necesare pentru acordarea ajutorului de deces

  • cerere tip (anexa nr. 39) pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari; certificat de deces in original si copie ;
  • actul de identitate al solicitantului in original si copie ;
  • acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau dupa caz, actul care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator, in original si copie ;
  • acte din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces ;
  • certificatul de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atesta boala care l-a facut inapt pentru munca pe copil si data ivirii acesteia.
    Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre :
  • angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia ;
  • institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia ;
  • casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora ;
Ajutorul de deces se achita de un singur platitor de drepturi de asigurari sociale, acesta avand obligatia ca dupa efectuarea platii sa inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea „ACHITAT „, data, semnatura și stampila. In cazul decesului pensionarului actele necesare obtinerii ajutorului de deces se depun la Casa Judeteana de Pensii. Indemnizatiile si ajutoarele de asigurari sociale pot fi solicitate, pe baza actelor justificative, in termenul de prescriptie de 3 ani, calculat de la data la care beneficiarul era in drept sa le solicite. Cuantumul indemnizatiilor si ajutoarelor de asigurari sociale solicitate se achita la nivelul cuvenit pentru perioada prevazuta in certificatul medical neonorat sau, dupa caz, la data decesului, inscrisa in certificatul de deces.